شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی خوزستان

مؤسسه تحقیقات نیشکر باید به یک مرجع علمی تبدیل شود

مؤسسه تحقیقات نیشکر باید به یک مرجع علمی تبدیل شود

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با تأکید بر نقش راهبردی پژوهش در آینده این صنعت گفت: مؤسسه تحقیقات و آموزش نیشکر باید به جایگاهی برسد که علاوه بر کشور، در سطح منطقه و جهان به‌عنوان مرجع علمی صنعت نیشکر شناخته شود.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر علیرضا کاظمی، در نشست با مدیران و محققان مؤسسه تحقیقات و آموزش نیشکر اظهار کرد: این مؤسسه از ظرفیت‌های علمی و تخصصی ارزشمندی برخوردار است و انتظار می‌رود با ارتقای سطح پژوهش‌ها و تمرکز بر حل مسائل واقعی صنعت، به مرکزی اثرگذار در توسعه نیشکر تبدیل شود.

وی با بیان اینکه چالش‌های صنعت نیشکر باید با اتکا به علم و خرد جمعی برطرف شود، افزود: این مرکز پژوهشی باید بتواند برای مسائل و نیازهای صنعت، راهکارهای علمی، دقیق و عملیاتی ارائه دهد و مسیر تصمیم‌گیری‌ها را مبتنی بر دانش و تحقیق هدایت کند.

تأکید بر تقویت پیوند دانشگاه و صنعت در توسعه نیشکر

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر با اشاره به اهمیت ارتباط میان دانشگاه و صنعت گفت: حل چالش‌های این صنعت از مسیر پژوهش و تعامل واقعی با مراکز علمی می‌گذرد، اما به نظر می‌رسد هنوز ارتباطی مؤثر و منسجم میان مؤسسه تحقیقات و واحدهای نیشکری برقرار نشده است و این فاصله باید هرچه سریع‌تر ترمیم شود. کاظمی ادامه داد: تقویت این ارتباط می‌تواند روند حل مسائل صنعت را هدفمندتر و علمی‌تر کند و ظرفیت‌های پژوهشی کشور را در خدمت توسعه این صنعت قرار دهد.

ترسیم افقی تازه برای مؤسسه تحقیقات نیشکر

وی با تأکید بر ضرورت ترسیم افقی تازه برای مؤسسه تحقیقات نیشکر افزود: خوزستان به‌عنوان هاب کشاورزی کشور از ظرفیت‌های کم‌نظیری برخوردار است و مؤسسه تحقیقات نیشکر نیز باید با نگاهی فراتر از سطح محلی، در ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی نقش‌آفرینی کند.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر اظهار کرد: انتظار داریم این مرکز تحقیقاتی به پیشران علمی صنعت نیشکر تبدیل شود و همچون چراغ راه، مسیر درست را بدون آزمون‌وخطا پیش روی این صنعت قرار دهد؛ جایگاهی که دستیابی به آن مستلزم رعایت استانداردهای علمی و اجرایی در تراز مراکز معتبر جهانی است.

لینک کوتاه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.